Csillagbölcső Waldorf Általános Iskola

Gyermekközpontú, kreatív oktatás Kecskeméten

Mesés tanulás az iskolában

Videónkból betekintést kapsz a Waldorf alsó tagozat izgalmas és rejtélyes mindennapjaiba.

Jelentkezz nyílt napjainkra, ha első kézből szeretnél tapasztalatokat szerezni.

Iskolás gyermek szemével…

Egyéni figyelem és kreatív, művészeti oktatás

A Waldorf pedagógia az egész gyermeket fejleszti: testet, lelket és szellemet egyaránt. A gyerekek teljes körűen kibontakozhatnak kreatív, művészeti és gyakorlati tevékenységeken keresztül.

Tanulás örömmel, játékosan, és természetközeli élményekkel

A gyerekek játékosan, saját tempójukban, élményszerűen fedezhetik fel a világot, miközben szilárd alapokat szereznek. Rendszeresen részt vesznek szabadtéri tevékenységekben, kirándulásokon és kertészkedésben.

Közösség, együttműködés, és holisztikus fejlődés

Iskolánk közössége összetartó és támogató. A szülők, tanárok és diákok szoros kapcsolatban dolgoznak együtt. Az oktatás célja, hogy harmonikus, önálló, kreatív és felelős felnőttek váljanak, fejlesztve érzelmi intelligenciájukat és szociális készségeiket.

Kapcsolattartók

Harczi Sándor

iskolaképviselő

Méhészné Bacsó Melinda

iskolatitkár

Életem egyik legszebb időszakaként, közel 8 évet főállású anyaként töltöttem otthon három kisfiammal, amelyből 5 évet már Waldorf szülőként éltem meg.

Ezt megelőzően 7 éven át egy gyártó cég kereskedelmi és logisztikai csapatát erősítettem, melyhez végül nem tértem vissza dolgozni.

2017-ben a legidősebb kisfiamnak kerestünk óvodát, akkor találtunk erre az intézményre, onnantól kezdtünk ismerkedni a Waldorf pedagógiával. Azóta is folyamatosan fejlődőm, mint szülő és most már munkatárs.

Nagy örömmel segítem munkámmal az iskola működését. Hálás vagyok, hogy a mindennapjaimat ebben a közösségben tölthetem.

Méhészné Bacsó Melinda

iskolatitkár

Életem egyik legszebb időszakaként, közel 8 évet főállású anyaként töltöttem otthon három kisfiammal, amelyből 5 évet már Waldorf szülőként éltem meg.

Ezt megelőzően 7 éven át egy gyártó cég kereskedelmi és logisztikai csapatát erősítettem, melyhez végül nem tértem vissza dolgozni.

2017-ben a legidősebb kisfiamnak kerestünk óvodát, akkor találtunk erre az intézményre, onnantól kezdtünk ismerkedni a Waldorf pedagógiával. Azóta is folyamatosan fejlődőm, mint szülő és most már munkatárs.

Nagy örömmel segítem munkámmal az iskola működését. Hálás vagyok, hogy a mindennapjaimat ebben a közösségben tölthetem.

Osztálytanítóink

Lipóczki Szilvia

1. osztály tanítója, mentor

1979 –ben születtem Kecskeméten. Gyermekkoromat Lakiteleken, a tanyánkon töltöttem. A húgommal sokat énekeltünk és játszottunk a magunk készítette játékokkal. „Régiből újat” – ez valahogy mindig visszatérő érték az életemben. Amink nem volt, azt el tudtuk képzelni.

A gimnázium elvégzése után tanácstalanul álltam a felvételi előtt: „Mi legyek?” Édesapám javasolta, hogy ha szeretem a gyerekeket, menjek tanítóképzőbe. Így tettem: tanító-óvodapedagógus lettem.
Négy évig dolgoztam a Vörösmarty Mihály Általános Iskolában, roma gyerekekkel.

Együtt dolgoztunk, együtt tanultunk, együtt lélegeztünk. Tudtam, hogy jó helyen vagyok, és azt csinálom, amit szeretek. Azokban az években pillantott rám először az alternatív iskola: éreztem, hogy abba az irányba szeretnék menni. De várakoznom kellett, amiért nagyon hálás vagyok, hiszen két csodálatos gyermekem született.

Amikor újra munkába álltam, az iskolánk bezárt, ezért óvónői állást kaptam. Féltem tőle, mert új volt, de nagyon fontos évek következtek. A Ménteleki Óvodában sokat tanultam arról, hogy ki a Gyermek, hogy mitől az, aki, hogy mettől meddig tart, hogy hogyan lehet jól, hogy hogyan lehetünk jól együtt, hogy hogyan tanulnak a játékon keresztül és hogyan utánozzák le az őket körülvevő világot, és hogy nekem ebben mekkora szerepem van.

Mikor ezekből útravalóul már egy nagy csomaggal lehettem gazdagabb, hívást kaptam: a Csillagbölcső Gyermekközpontú Általános Iskolában lehetek tanító. Szeretném, hogy a tanulást a tapasztalás határozza meg és abból stabil alapot kapjanak; hogy a gyerekek egészséges határok között biztonságban legyenek szabadok; hogy az egymásra tekintésben a tisztelet természetes úton alakuljon ki és legyen jelen; hogy együtt megőrizzük a „régiből újat”; hogy egész világukban jól legyenek; hogy a szemükben valódi önmagamat lássam, akire én is felnézhetek.

Farkas Melinda

2. osztály tanítója

Farkas Melinda vagyok, házas, 4 gyermek anyukája. Tanulmányaimat a kecskeméti Tanítóképző Főiskolán végeztem angol műveltségterületen. Gyermekeim születése közben, az ő indíttatásukra végeztem el az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán a Waldorf-osztálytanítói posztgraduális képzést. Ekkor lányunk már a Csillagbölcső Waldorf Óvodába járt. Ma már 3 gyermekünk jár ebbe az intézménybe.

Alapítástól jelen vagyok az iskola életében. Több osztályfokon tanítottam angolt, helyettesítettem főoktatásokon, szakórákon, folyamatosan hospitálok. Minden nap öröm látni a gyerekek ragyogó arcát, ahogyan reggel megérkeznek, köszöntik egymást és tanítójukat. Hatalmas ajándék, hogy barátként tudok szülőtársaim felé fordulni. Ezek a kapcsolódások magával ragadóak. Csodálatos megélni, ahogy koruknak megfelelően haladnak gyerekek tanulmányaikban, pontosan annyit kapva, amennyit testük, lelkük, szellemük be tud fogadni, fel tud dolgozni.

A Waldorf pedagógia által az induló első osztállyal szeretném megélni, hogy napról napra, hétről hétre kibontakozik személyiségük, megmutatkozik önnön valójuk, és az osztályközösség nyújtotta szeretetteljes közegben haladnak saját életútjukon. Erre az utazásra hívom a családokat.

Farkas Melinda

2. osztály tanítója

Farkas Melinda vagyok, házas, 4 gyermek anyukája. Tanulmányaimat a kecskeméti Tanítóképző Főiskolán végeztem angol műveltségterületen. Gyermekeim születése közben, az ő indíttatásukra végeztem el az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán a Waldorf-osztálytanítói posztgraduális képzést. Ekkor lányunk már a Csillagbölcső Waldorf Óvodába járt. Ma már 3 gyermekünk jár ebbe az intézménybe.

Alapítástól jelen vagyok az iskola életében. Több osztályfokon tanítottam angolt, helyettesítettem főoktatásokon, szakórákon, folyamatosan hospitálok. Minden nap öröm látni a gyerekek ragyogó arcát, ahogyan reggel megérkeznek, köszöntik egymást és tanítójukat. Hatalmas ajándék, hogy barátként tudok szülőtársaim felé fordulni. Ezek a kapcsolódások magával ragadóak. Csodálatos megélni, ahogy koruknak megfelelően haladnak gyerekek tanulmányaikban, pontosan annyit kapva, amennyit testük, lelkük, szellemük be tud fogadni, fel tud dolgozni.

A Waldorf pedagógia által az induló első osztállyal szeretném megélni, hogy napról napra, hétről hétre kibontakozik személyiségük, megmutatkozik önnön valójuk, és az osztályközösség nyújtotta szeretetteljes közegben haladnak saját életútjukon. Erre az utazásra hívom a családokat.

Besze Márk

3. osztály tanítója

1984 –ben születtem, Kiskunfélegyházán. Gyerekkoromban sokat kardoztam, meg harcoltam az udvaron a magam válogatta seprűnyelekkel és léggitároztam mikor Roxette dal ment a tévében. Tudom, mi a kapcsolat a magnókazetta és a kék-fehér csíkos golyóstoll között, és emlékszem a Juli sulira is.

Az általános iskola után számítástechnikai szakközépbe mentem tovább, ahol ráébredtem arra, hogy az angol nyelvhez van némi tehetségem. De az angol szak helyett elég valószínűtlen módon kikötöttem a tanítóképző főiskolai karon, ahol lenyűgözött, hogy milyen fontos mesterség ez (gyerekkorom óta olyan munkát szeretnék, amivel hasznára lehetek a világnak), nem mellesleg drámapedagógiai tapasztalatokat is szereztem az olykor este tízig tartó kurzuson.

Diplomázás után a Fülöpjakabi Általános Iskolában kezdtem napközizni, ahol remek, de nem a hagyományos „államis” kapcsolatom alakult ki a gyerekekkel. Kitérők után a ménteleki iskolában életem egyik legnagyobb feladatát kaptam, mikor tizennyolc elsős osztályfőnöke lettem. Ők bepótoltatták velem azt, amit az iskolában nem tanultam meg.

Közben komoly adagokban kaptam vissza, amivel én is boldogítottam a tanáraimat annak idején. Sok olyan történt ebben az osztályban, ami szokatlan vagy meghökkentő lehet a hagyományos iskolai környezetben, ezeket azóta is fontosnak tartom. Senki nem emlékszik már arra, hogy negyedik – vagy akár nyolcadik – év végén hányas volt a bizonyítványban, de az osztály hangulatára, a tanárok viselkedésére mindenki. Nagyon fontosnak tartom a megingathatatlan tantárgyi alapokat, ugyanakkor szeretném, hogy az iskola, segítsen a gyerekeknek abban, hogy megtudják: mi a saját véleményük, megismerjék az ízlésüket, ezt tudják közölni a többiekkel, figyelembe vegyenek másokat is, sikeres kommunikációs technikákat alkalmazzanak. Hogy ismerjék a türelmet, tudják, mi a kitartás. Hogy együtt legyen minden ahhoz, hogy megértsék maguk körül a világot.

Roszikné Laczi Ildikó

4. osztály tanítója, zenetanár

Laczi Ildikó vagyok, zeneterapeuta, öt gyermekes édesanya.

Kicsi koromtól központi szerepet töltött be a zene az életemben. A Kodály Iskolában végeztem mind általános iskolai, mind gimnáziumi tanulmányaimat. 1996-ban szereztem diplomát a Kecskeméti Főiskolán, óvodapedagógus-tanító szakon ének műveltségi területtel. Főiskolásként személyes kapcsolatba kerültem Kokas Klárával, az ő pedagógiai nézetei iránymutatóvá váltak a számomra. Így folytattam a tanulást és 2006-ban zeneterapeuta lettem. Dolgoztam óvodában, iskolában és előkészítő osztályban.

Mindegyik területen azt tapasztaltam, hogy segíti a zene a gyerekek önkifejezését, erősíti önbizalmukat, hatékony szorongásaik-félelmeik oldásában, miközben maga az éneklés-zenélés fejleszti koncentrációjukat, alkalmazkodó képességüket.

Roszikné Laczi Ildikó

4. osztály tanítója, zenetanár

Laczi Ildikó vagyok, zeneterapeuta, öt gyermekes édesanya.

Kicsi koromtól központi szerepet töltött be a zene az életemben. A Kodály Iskolában végeztem mind általános iskolai, mind gimnáziumi tanulmányaimat. 1996-ban szereztem diplomát a Kecskeméti Főiskolán, óvodapedagógus-tanító szakon ének műveltségi területtel. Főiskolásként személyes kapcsolatba kerültem Kokas Klárával, az ő pedagógiai nézetei iránymutatóvá váltak a számomra. Így folytattam a tanulást és 2006-ban zeneterapeuta lettem. Dolgoztam óvodában, iskolában és előkészítő osztályban.

Mindegyik területen azt tapasztaltam, hogy segíti a zene a gyerekek önkifejezését, erősíti önbizalmukat, hatékony szorongásaik-félelmeik oldásában, miközben maga az éneklés-zenélés fejleszti koncentrációjukat, alkalmazkodó képességüket.

Cseh Valéria

5. osztály tanítója, angol nyelvtanár

1981-ben születtem Szentesen. Általános iskolai éveim alatt már kiderült, hogy meglehetősen vonzódom az idegen nyelvekhez. Nyilvánvalóvá vált a szüleim számára, hogy nyelvszakos középiskolát keressenek számomra.

Középiskolai tanulmányaimat a Szegedi Kiss István Református Gimnázium angol szakán végeztem.

A német nyelv szeretete viszont nem múlt el gimnáziumi éveim alatt, így a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Pedagógia Főiskola Német nemzetiségi szakára felvételiztem.

2003-ban a diploma megszerzése után Ausztriába költöztem, ahol az Innsbrucki Egyetemen próbáltam a már megszerzett német tudásomat tökéletesíteni.
Két évvel később az Utrechti Holland-Magyar Hétvégi Iskola felkérésére a 3-6 éves korosztály óvónénije lettem. Hollandiában eltöltött két évem alatt nyelviskolába jártam. Megpróbáltam a köztudottan nem egyszerű nyelvet magamévá tenni.

2006-ban lehetőségem nyílt Írországba költözni. Két különböző óvodában próbálhattam ki magam. Majd egy évtizedig úgy éreztem, hogy második otthonomra leltem. Később, ahogy a gyerekeim megszülettek, egyre világosabbá vált, hogy mégsem abban az országban szeretném a gyerekeimet felnevelni.
2019-ben döntött úgy a család, hogy ideje hazaköltözni. Azóta Kecskeméten élek és dolgozom. Amikor a hazaköltözés gondolata felmerült bennem, elhatároztam, hogy a külföldön megszerzett nyelvtudásomat, tapasztalataimat szeretném átadni a magyar gyerekeknek.

Azt a fajta szemléletet, hogy a nyelvtanulás lehet öröm és móka. A gyermek fő tevékenysége a játék, ezáltal tanulnak meg legegyszerűbben új információkat elsajátítani. Célom, hogy az idegen nyelvvel való ismerkedés minél fiatalabb korban elkezdődjön, lehetőséget adván ezzel a legapróbbaknak arra, hogy a korai nyelvszoktatás játékos módszereinek segítségével a nyelvi készség kialakuljon, élménnyé váljon.


2020. szeptemberében kezdtem el a Csillagbölcső Waldorf Általános Iskolában angolt tanítani.

Csorba György

6. osztály tanítója, igazgató-helyettes

Azon a napon születtem, amikor a lakiteleki reformellenzék azon kezdett gondolkodni, mi is legyen a magyarság sorsa, ha a kádárizmus egyszer véget ér. Ráadásul a szülőfalum is a szomszédos Szentkirály, aminek nagyon sokat köszönhetek. Például a szüleimet, a testvéremet, a nagyszüleimet és szélesebb családomat.

Mindig is azt éreztem, hogy nagyon szerencsés vagyok, elsősorban a családom, a barátaim és valami óvó gondviselés miatt, ami mindig is vigyázta az utamat. Kecskemétre jártam általános és középiskolába, aminek szintén sokat köszönhetek.

Végül a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karára jelentkeztem, és amikor történelem alapszakos bölcsész lettem, akkor dőlt el végleg, hogy mégsem leszek elméleti fizikus. De még most sincs késő. A pedagógia a latin BA alatt kezdett jobban foglalkoztatni, amikor láttam olyan oktatókat, akik rendkívül jól tanítottak nagyon nehéz és sokszor unalmas tárgyakat, egyszerre mérhetetlen humorral és együttérzéssel.

Ekkor jöttem rá, hogy a tanárság lehet izgalmas is. Nem sokkal később már azon kaptam magam, hogy Szegeden, Ménteleken, Budapesten különböző évfolyamok különböző összetételű osztályaiban állok a gyerekek előtt és számtalan dolgot tanulok magamról, a gyerekekről, a tanításról és magáról történelemről, amit kár is lenne tagadni, nagyon szeretek.

Ekkor értettem meg igazán a híres latin közmondást, miszerint „dicendo discimus”, vagyis tanítva tanulunk. Ez a tanév lesz a kilencedik tanévem, és úgy érzem, az iskola egy olyan hely, ami sokkal több falaknál, táblánál, tankönyveknél. Számomra az iskola egy szakrális hely, ahol szinte egyedül a szabad szellem és gondolkodás az a létező, amit tisztelni lehet.

Mindamellett, hogy nem tartom magam a spirituális gondolkodás szakértőjének, kincstári nyitottságom azt mondatja velem, ez az iskola egy olyan hely, ahol az értékközpontú együttgondolkodást képviselni lehet és szabad. Örülök, hogy itt lehetek.

Csorba György

6. osztály tanítója, igazgató-helyettes

Azon a napon születtem, amikor a lakiteleki reformellenzék azon kezdett gondolkodni, mi is legyen a magyarság sorsa, ha a kádárizmus egyszer véget ér. Ráadásul a szülőfalum is a szomszédos Szentkirály, aminek nagyon sokat köszönhetek. Például a szüleimet, a testvéremet, a nagyszüleimet és szélesebb családomat.

Mindig is azt éreztem, hogy nagyon szerencsés vagyok, elsősorban a családom, a barátaim és valami óvó gondviselés miatt, ami mindig is vigyázta az utamat. Kecskemétre jártam általános és középiskolába, aminek szintén sokat köszönhetek.

Végül a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karára jelentkeztem, és amikor történelem alapszakos bölcsész lettem, akkor dőlt el végleg, hogy mégsem leszek elméleti fizikus. De még most sincs késő. A pedagógia a latin BA alatt kezdett jobban foglalkoztatni, amikor láttam olyan oktatókat, akik rendkívül jól tanítottak nagyon nehéz és sokszor unalmas tárgyakat, egyszerre mérhetetlen humorral és együttérzéssel.

Ekkor jöttem rá, hogy a tanárság lehet izgalmas is. Nem sokkal később már azon kaptam magam, hogy Szegeden, Ménteleken, Budapesten különböző évfolyamok különböző összetételű osztályaiban állok a gyerekek előtt és számtalan dolgot tanulok magamról, a gyerekekről, a tanításról és magáról történelemről, amit kár is lenne tagadni, nagyon szeretek.

Ekkor értettem meg igazán a híres latin közmondást, miszerint „dicendo discimus”, vagyis tanítva tanulunk. Ez a tanév lesz a kilencedik tanévem, és úgy érzem, az iskola egy olyan hely, ami sokkal több falaknál, táblánál, tankönyveknél. Számomra az iskola egy szakrális hely, ahol szinte egyedül a szabad szellem és gondolkodás az a létező, amit tisztelni lehet.

Mindamellett, hogy nem tartom magam a spirituális gondolkodás szakértőjének, kincstári nyitottságom azt mondatja velem, ez az iskola egy olyan hely, ahol az értékközpontú együttgondolkodást képviselni lehet és szabad. Örülök, hogy itt lehetek.

Csizmadi Csilla

7-8. osztály tanítója, német nyelvtanár

1991-ben születtem Szabadszálláson, gyermekkorom első 4 évét Tasson, későbbi éveit Kunszentmiklóson töltöttem.

Gyerekként alig aludtam, szinte mindig talpon voltam, sokat beszéltem és folyton volt valami fontos elintéznivalóm—például borsót eszegetni nyersen a kertben, libákat kergetni, tojásokat összefogdosni.

Általános iskolai éveim meghatározó élménye, hogy egy olyan tanítónénit kaptam első osztályban, akire mai napig szerettettel tudok gondolni, mondatai visszacsengenek a fülemben és meglátta bennem az értékeket.

2013-ban végeztem a Szegedi Tudomány Egyetemen, majd 2014-ben a Eötvös József Főiskolán.

2014 őszén elkezdtem dolgozni egy óvodában, 2015-ben pedig megszületett saját gyermekem. 2015-től lányommal együtt jártunk a Szegedi Tudomány Egyetem Neveléstudományi Képzésére, ahol először statisztika, majd segítő fejlesztő szakirányon tanultam.

2017 őszén visszaköltöztem családommal Kecskemétre, ahol újra munkába álltam.
2018-ban befejeztem mesterképzéses tanulmányaimat, 2019-ben pedig megszereztem pedagógiai minősítő eljárásban a pedagógus I. fokozatot.

2019 nyarán kaptam meghívást, hogy a Csillagbölcsőben dolgozzak, és egy sorsfordulatnak köszönhetően szeptemberben osztálytanító lettem.
Szeretném, ha a velem együtt élő gyermekek jó példát láthatnának maguk körül, társaikkal békében, a természettel nyugalomban, harmóniában tudnának élni.

Szerintem nincs annál nemesebb a tanításban, mint meglátni, hogy belőlük lesz a jövő nemzedéke és nincs annál értékesebb, mint hatással lenni erre a jövőre.

Szaktanáraink

Bedekovics Kristina

német nyelvtanár

Bedekovics Krisztina vagyok. Bács-Kiskun megyében nőttem fel és itt is jártam iskolába. Gyerekkorom óta pedagógus pályára készülök.

Nagyon szeretek gyerekek között lenni. Számomra fontos, hogy a gyerekek szeressék és élvezzék a tanulást. Bár német szakot végeztem, szerencsére az elmúlt 16 év során volt lehetőségem több tantárgy területén, illetve napközis nevelőként is tapasztalatot szerezni. Így megláthattam azt is, hogy mit és hogyan érdemes tanítani a különböző korosztályoknak. A gyerekek képességei különbözőek, ezért mindenkiben meg lehet találni azt, amiben a legtehetségesebb. Ez úgy lehetséges, hogy mindig figyelembe kell venni az egyéni képességeket.

Bízom benne, hogy a jövőben sok gyermeket segíthetek hozzá ahhoz, hogy egészséges, kiegyensúlyozott, boldog felnőtt váljon belőle.


Bertáné Hajas Zita

extra lesson tanár (fejlesztőpedagógus)

1972 ben láttam meg a napvilágot egy kis faluban, nagymamám házában. Mire a mentő kiérkezett, addigra én már jól is laktam. Szép gyermekkorom volt szerető szülőkkel, öcsémmel, csoda nagymamával. Sportiskolában szigorú időbeosztás szerint tanultam Szolnokon, versenyszerűen atletizáltam, gerelyhajításban, súlylökésben szereztem érmeket. Gimnáziumban tanultam tovább , ahonnan a Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskolára vettek fel drámapedagógia szakra. Diploma megszerzése után egy szolnoki általános iskolában tanítottam két évet, majd férjhez mentem és egymás után két gyermek is megérkezett a családunkba, akik ma már egyetemre járnak.

Gyes után nem tértem vissza az állami iskolarendszerbe, hanem osztálytanító lettem. Elvégeztem a waldorf képzést ,és két osztályt is szerencsém volt végigkísérni tanulmányaik során. Ez alatt a 16 év alatt bensőmből fakadó sugallatként érdeklődni kezdtem az Extra Lesson fejlesztő pedagógia iránt , mely képzést 2019 ben kiváló minősítéssel elvégeztem.

Ez a sugallat, amit Goethe intuíciónak nevez, kísér utamon azóta is, mely az ember számára éppoly fontos mint az állatok esetében az ösztön.

“Ha valakivel beszélsz, nem csak a szavait fogod fel, hanem azt is mi lényéből árad;s azt hiszik, hogy gondolatolvasó vagy. És mindaz, ami benned így tükröződik, mintha színes volna;nemcsak a szemed lát színeket,de egy belső, rejtett szemed is.”

Weöres Sándor: A teljesség felé

Bertáné Hajas Zita

extra lesson tanár (fejlesztőpedagógus)

1972 ben láttam meg a napvilágot egy kis faluban, nagymamám házában. Mire a mentő kiérkezett, addigra én már jól is laktam. Szép gyermekkorom volt szerető szülőkkel, öcsémmel, csoda nagymamával. Sportiskolában szigorú időbeosztás szerint tanultam Szolnokon, versenyszerűen atletizáltam, gerelyhajításban, súlylökésben szereztem érmeket. Gimnáziumban tanultam tovább , ahonnan a Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskolára vettek fel drámapedagógia szakra. Diploma megszerzése után egy szolnoki általános iskolában tanítottam két évet, majd férjhez mentem és egymás után két gyermek is megérkezett a családunkba, akik ma már egyetemre járnak.

Gyes után nem tértem vissza az állami iskolarendszerbe, hanem osztálytanító lettem. Elvégeztem a waldorf képzést ,és két osztályt is szerencsém volt végigkísérni tanulmányaik során. Ez alatt a 16 év alatt bensőmből fakadó sugallatként érdeklődni kezdtem az Extra Lesson fejlesztő pedagógia iránt , mely képzést 2019 ben kiváló minősítéssel elvégeztem.

Ez a sugallat, amit Goethe intuíciónak nevez, kísér utamon azóta is, mely az ember számára éppoly fontos mint az állatok esetében az ösztön.

“Ha valakivel beszélsz, nem csak a szavait fogod fel, hanem azt is mi lényéből árad;s azt hiszik, hogy gondolatolvasó vagy. És mindaz, ami benned így tükröződik, mintha színes volna;nemcsak a szemed lát színeket,de egy belső, rejtett szemed is.”

Weöres Sándor: A teljesség felé

Csikós-Molnár Boglárka

néptánc tanár

Gyerekkoromat Szabadhídvégen töltöttem, itt kezdtem el az általános iskolát. Majd felvételt nyertem Tamási nyolcosztályos gimnáziumába. Ezzel párhuzamosan elkezdtem a zeneiskolai és néptáncos tanulmányaimat is.

Népzene és néptánc iránti érdeklődésem egyre aktívabb lett és ezért nyolcosztályos gimnáziumi tanulmányaimat félbehagyva 2002-ben átjelentkeztem a székesfehérvári Kodály Zoltán Ének- Zenei Gimnáziumba, ahol 2005-ben sikeres érettségi vizsgát tettem. Művészeti iskolában gitározni, népi énekelni, és citerázni tanultam. Ez idő alatt is aktívan néptáncoltam, táncházakat tartottam külföldön és belföldön egyaránt, valamint nyári táborok néptánctanára voltam.

2005-ben a Nyíregyházi Főiskola ének-zene; népzenetanári szakára nyertem felvételt. Végzős évemben lehetőségem nyílt részt venni egy intenzív továbbképző kurzuson és szakmai gyakorlaton Svédországban. Főiskolai tanulmányaim mellett Budapestre jártam népi játszóházi foglalkozásvezetői képzésre. Ezt a tudást gyerekeknek tartott foglalkozásokon kamatoztattam.

2009 szeptemberében Etyeken kezdtem el dolgozni, majd meghívtak a volt iskolámba, így 2010-től Székesfehérváron dolgoztam főállású népi ének tanárként. Ezzel párhuzamosan a csajági Református Általános Iskola ének-zene és citera tanári állását is elláttam.

2012 szeptemberében kezdtem meg tanulmányaimat a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen tanár-zenetanár (népi ének) szakon. A másfél állásnyi munka és az egyetem nappali tagozaton való végzése segített megtapasztalni a saját határaimat és elindított az önismereti fejlődés útján.

2015-ben férjhez mentem és két kislányom született. Általuk kerültünk a Waldorf közösségbe. Azóta sokkal többet tanultunk magunkról, egymásról, a gyerekeinkről, a világról, mint eddig bármelyik életszakaszunkban.

2022 óta tartok a Csillagbölcső Waldorf Általános Iskolában citera szakkört az érdeklődő gyerekeknek, 2023-tól pedig az 1-4. osztályok néptánc tanára vagyok. Az éneklés, népzene, néptánc és tárgyalkotó művészet egymástól elválaszthatatlanok. Hálás vagyok azért, hogy komplexen része lehet az életemnek és továbbadhatom a gyerekeinknek ezt a hagyományt.

Dudvai Márta

napközis nevelő, jelmez- és viselettáros

Kecskeméten születtem, itt jártam általános és középiskolába is.

Egészségügyi területen kezdtem el dolgozni, de folyamatosan tanultam.
2001-ben jelentkeztem Szegedre SZTE Juhász Gyula Főiskolai Karán egészségtan-tanár szakra, mert úgy éreztem ez az a terület, szakirány, amit nekem találtak ki. Az egészséges életre nevelés, annak testi-lelki vonatkozásai mindig szívügyem volt.
Főiskola közben és után született 2 gyermekem, ők jelenleg már nagy- és kiskamasz éveiket tapossák.

Fordulatos évek következtek, melynek az útkeresésem volt a vezérfonala. Egészségügyi vonalon dolgoztam sokáig, de kipróbáltam magam vállalkozásban is. Három évig a Kecskeméti Ifjúsági Otthonnal együttműködve projekt keretében egészségvédelemmel, környezetvédelemmel és mentálhigiénével kapcsolatos órákat tartottam kecskeméti iskolákban.

Mindeközben pszichológia, önismeret, spiritualitás témakörben folyamatosan képeztem magam. 2008 és 2011 között lélekgyógyászatot tanultam, később megismerkedtem az erőszakmentes kommunikációval, melybe, mint módszerbe beleszerettem és hosszú évekig tanultam, gyakoroltam.

Egészségügyben is alternatív gyógyítás területen kezdtem el dolgozni és egyre fontosabb lett életemben a környezetvédelem is, majd egy olyan élethelyzetben találtam magam, mikor változtatnom kellett, ekkor jött szembe a lehetőség, hogy a Csillagbölcső Waldorf Általános Iskolába napközist kerestek. 2017 szeptemberétől itt dolgozom napközis tanítóként.

Nagyon szeretem a gyerekeket, a közösséget, a szellemiséget és hálás vagyok a sorsnak, hogy ide találtam. Itt szabadon megélhetem azt, aki vagyok és a gyerekekkel közösen és kölcsönösen fejlődünk. Szeretném átadni a gyerekeknek a természet szeretetét és talán még fontosabb, hogy egymás felé is kölcsönös tisztelet, elfogadás, építő kommunikáción keresztül a valós életre nevelés valósulhasson meg olyan környezetben, ahol meg tudják élni boldogan gyermekkorukat.

2019-ben másoddiplomát szereztem Budapesten keresztény szemléletű coach és vezető szakon.

Szintén 2019 nyarától a 10milló Fa Kecskemét civil szervezet egyik alapítója vagyok.

Dudvai Márta

napközis nevelő, jelmez- és viselettáros

Kecskeméten születtem, itt jártam általános és középiskolába is.

Egészségügyi területen kezdtem el dolgozni, de folyamatosan tanultam.
2001-ben jelentkeztem Szegedre SZTE Juhász Gyula Főiskolai Karán egészségtan-tanár szakra, mert úgy éreztem ez az a terület, szakirány, amit nekem találtak ki. Az egészséges életre nevelés, annak testi-lelki vonatkozásai mindig szívügyem volt.
Főiskola közben és után született 2 gyermekem, ők jelenleg már nagy- és kiskamasz éveiket tapossák.

Fordulatos évek következtek, melynek az útkeresésem volt a vezérfonala. Egészségügyi vonalon dolgoztam sokáig, de kipróbáltam magam vállalkozásban is. Három évig a Kecskeméti Ifjúsági Otthonnal együttműködve projekt keretében egészségvédelemmel, környezetvédelemmel és mentálhigiénével kapcsolatos órákat tartottam kecskeméti iskolákban.

Mindeközben pszichológia, önismeret, spiritualitás témakörben folyamatosan képeztem magam. 2008 és 2011 között lélekgyógyászatot tanultam, később megismerkedtem az erőszakmentes kommunikációval, melybe, mint módszerbe beleszerettem és hosszú évekig tanultam, gyakoroltam.

Egészségügyben is alternatív gyógyítás területen kezdtem el dolgozni és egyre fontosabb lett életemben a környezetvédelem is, majd egy olyan élethelyzetben találtam magam, mikor változtatnom kellett, ekkor jött szembe a lehetőség, hogy a Csillagbölcső Waldorf Általános Iskolába napközist kerestek. 2017 szeptemberétől itt dolgozom napközis tanítóként.

Nagyon szeretem a gyerekeket, a közösséget, a szellemiséget és hálás vagyok a sorsnak, hogy ide találtam. Itt szabadon megélhetem azt, aki vagyok és a gyerekekkel közösen és kölcsönösen fejlődünk. Szeretném átadni a gyerekeknek a természet szeretetét és talán még fontosabb, hogy egymás felé is kölcsönös tisztelet, elfogadás, építő kommunikáción keresztül a valós életre nevelés valósulhasson meg olyan környezetben, ahol meg tudják élni boldogan gyermekkorukat.

2019-ben másoddiplomát szereztem Budapesten keresztény szemléletű coach és vezető szakon.

Szintén 2019 nyarától a 10milló Fa Kecskemét civil szervezet egyik alapítója vagyok.

Harczi Sándor

Bothmer-gimnasztika szaktanár, iskolaképviselő

Hátrapillantva eddigi életutamra igen változatos kép tárul elém. Műszaki középiskolában végeztem, s dolgoztam ezen a területen 15 évig. Megfordultam multinacionális és kisvállalkozói szektorban, voltam alkalmazott és vezető is. Beleláttam sok-sok műszaki területbe, így szerezve sok gyakorlatias tapasztalatot. Otthonunk szépítését, karbantartását is leginkább magam végzem.

Tanítóként végeztem a Kecskeméti Főiskolán, majd Bothmer-gimnasztika képesítést szereztem a 4 éves budapesti képzésen, amely a Waldorf pedagógián belül a testnevelést, mozgás órákat jelenti.

2001-től veszek részt Kecskemét Waldorf életében, a műszaki ismeretszerzéshez hasonlóan betekintést nyerve annak minden területére. Civil szervezet és intézmény alapítóként, gazdasági vezetőként, pedagógusként és Waldorf-szülőként.

2018 szeptemberétől elsősorban pedagógusként segítem ezt a nagyszerű világot, és igyekszem egyensúlyt teremteni a pedagógusok-gyermekek-szülők alkotta hármas világban.

Waldorf óvónő párommal 3 gyermeket nevelünk.

Egyszerre érdekel magának az Embernek a belső dinamikája, s vele együtt az őt körülvevő világ mozgatórugói.

Hideg Zsófia Boglárka

német nyelvtanár, napközis nevelő

1986-ban születtem Budapesten, ott jártam iskolába az érettségiig. 2005/2006ban végeztem el Egerben a pedagógiai és gyógypedagógiai asszintens képzést. Az itt szerzett élmények vezettek rá, hogy általános iskolás korú gyermekekkel szeretnék foglalkozni. Sikeresen felvételt nyertem a győri tanítóképzőbe, de halasztottam egy évet, hogy Németországban élhessek. Ez a kitérő pedig egyenesen a német műveltségterület választásához vezetett. Iskolás éveim alatt utáltam a németet. Németországban pedig megértettem az idegen nyelv birtoklásának örömét, valódi hasznát, élményét.

Az egyetemen pedig a saját tapasztalataimtól teljesen eltérő módszereket ismertem meg, köszönhetően az anyanyelvi tanáromnak, aki egészen új szemléletet hozott magával Nyugatról. 2011-ben végeztem német vmt-s tanítóként. Ez év szeptemberben hívtak tanítani Győrben egy nagy lélekszámú általános iskolába. Ott az első évben megtapasztaltam, mit szeretek a tanításban. A második évben pedig azt, hogy mit nem szeretnék soha csinálni tanítás címén.

Újabb külföldi rövid kitérőm után, 2014-ben költöztem a férjemmel Lajosmizsére egy tanyára családot alapítani. Két gyönyörű gyermekünk született háborítatlanul itthon. Ez a két ember a két legnagyobb tanítóm is egyben. Ők vezettek a Waldorf óvodába, onnan pedig a posztgraduális Waldorf-pedagógus képzésre, mely idén szeptemberben indult. Örülök, hogy itt lehetek, ilyen légkörben, ilyen kollégákkal, gyerekekkel és általuk családokkal közösségben.

Hideg Zsófia Boglárka

német nyelvtanár, napközis nevelő

1986-ban születtem Budapesten, ott jártam iskolába az érettségiig. 2005/2006ban végeztem el Egerben a pedagógiai és gyógypedagógiai asszintens képzést. Az itt szerzett élmények vezettek rá, hogy általános iskolás korú gyermekekkel szeretnék foglalkozni. Sikeresen felvételt nyertem a győri tanítóképzőbe, de halasztottam egy évet, hogy Németországban élhessek. Ez a kitérő pedig egyenesen a német műveltségterület választásához vezetett. Iskolás éveim alatt utáltam a németet. Németországban pedig megértettem az idegen nyelv birtoklásának örömét, valódi hasznát, élményét.

Az egyetemen pedig a saját tapasztalataimtól teljesen eltérő módszereket ismertem meg, köszönhetően az anyanyelvi tanáromnak, aki egészen új szemléletet hozott magával Nyugatról. 2011-ben végeztem német vmt-s tanítóként. Ez év szeptemberben hívtak tanítani Győrben egy nagy lélekszámú általános iskolába. Ott az első évben megtapasztaltam, mit szeretek a tanításban. A második évben pedig azt, hogy mit nem szeretnék soha csinálni tanítás címén.

Újabb külföldi rövid kitérőm után, 2014-ben költöztem a férjemmel Lajosmizsére egy tanyára családot alapítani. Két gyönyörű gyermekünk született háborítatlanul itthon. Ez a két ember a két legnagyobb tanítóm is egyben. Ők vezettek a Waldorf óvodába, onnan pedig a posztgraduális Waldorf-pedagógus képzésre, mely idén szeptemberben indult. Örülök, hogy itt lehetek, ilyen légkörben, ilyen kollégákkal, gyerekekkel és általuk családokkal közösségben.

Kovács Kinga Veronika

euritmia tanár

Gyerekkoromban apukám rengeteget vitt minket kirándulni a bátyámmal, anyukám sokat zongorázott, míg a nagyszüleimnél megvolt a versenyzongorája, Weöres Sándor versekkel tanultam meg beszélni, mozogni pedig eleve imádtam. Így aztán felnövekedve fuvolázni tanultam, érettségi után pedig Pestre költöztem. Kipróbáltam többféle mozgásművészetet, és mindegyikben elég hamar eljutottam egy jó szintre, de mindnél azt éreztem, hogy „falba ütközöm”, pedig a falon túl is vannak még lehetőségek.

Egy „véletlen” találkozás kapcsán megismerkedtem egy éppen végzős tanulóval a solymári Waldorf Tanárképzésről. Mesélt a waldorf-pedagógiáról, epocha füzteket mutatott, nekem pedig nagyon tetszett minden. Az élet másfelé sodort és felvettek a Budapesti Tanítóképzőbe. Félévkor ki is jelentkeztem onnan, mert fél év eltelte után sem tudtam meg semmit a gyermekek testi-lelki fejlődésének kapcsolatáról, és hogy én nevelőként hogyan bánjak ezzel az ismerettel, ahhoz hogy az Életet szolgáljam.
Így jelentkeztem Solymárra a Waldorf Tanárképzésre, ahová felvételt nyertem. A második héten jött el az a pillanat, mikor találkoztam az euritmiával. Rögtön éreztem a hívást, de a fizikai körülmények – abban az évben nem indítottak első évfolyamot – meggátoltak abban, hogy engedelmeskedjek a hívó szónak. Nem bántam meg, mert a Waldorf Tanárképzésen eltöltött 4 év alatt, „kezembe adták a világot”, és megéltem azt – Németországban, egy 6 gyerekes waldorf család au-paireként, – hogy bárhová mehetek a világban, otthon leszek benne. Legyen az bármilyen ország, beszéljenek bármilyen nyelvet.

Osztálytanítóként elégedett voltam a világ folyásával, és pont azon gondolkoztam, merre tovább. A hívás kezdett halványulni bennem, de nem szűnt meg, csak másfelé figyeltem. És akkor jött a noszogatás egy külsős személyében, aki bejött hozzánk 4. évben euritmia epochára, és 2 hónapig agitált, hogy menjünk együtt az euritmia képzésre. Én pedig mentem.

Az euritmiaképzés elvégzése után 2 évet tanítottam Pilisszentlászlón a Kékvölgy Waldorf Iskolában, aztán később Alfterban, Németországban elvégeztem szociál euritmia szakon a mesterkurzust, hogy legyen akkreditált diplomám és hogy választ kapjak a tanítás során felmerülő kérdéseimre. 2012-ben diplomáztam, aztán 1 évet dolgoztam egy mezőgazdasági gépalkatrészeket gyártó cégnél. Férjhez mentem és 2014-ben és 2017-ben sorban születtek a lányaim.

Hogy valahogy visszataláljak a waldorf világba  – már kezdtem leépülni a szellemi nihilben – 2020-ban jelentkeztem a Bárczin az Extra lesson fejlesztő szakpedagógusi képzésre. Itt új megközelítésben nézhettem rá az ember fejlődésére, így más szemmel tudtam az euritmiára is tekinteni. Ez sokat segített abban, hogy újra euritmia tanárként tudjak dolgozni. A 3-10 éves korosztály áll hozzám a legközelebb. Mindig tanulok tőlük valami újat.

Máténé Orlov Edina

kézimunka tanár, könyvtáros tanár

Gyermekkori álmom vált valóra, amikor 1999-ben átvehettem diplomámat a Kecskeméti Tanítóképző Főiskola óvodapedagógusi szakon, és óvónőként munkába álhattam. Itt találkoztam először a Waldorf-pedagógiával, ahol eldöntöttem, hogy jobban meg szeretném ismerni.

Aztán az élet elsodort, de továbbra is maradtam a pedagógusi pályán. Miután megszülettek gyerekeink nem volt kérdés, hogy melyik óvodába járjanak.
Bekapcsolódtunk a kecskeméti Waldorf életbe és szép lassan azon vettük észre magunkat, hogy megalapítottuk saját iskolánkat a Csillagbölcső Waldorf Iskolát. 3 évvel ezelőtt adódott egy lehetőség, hogy az iskola munkájához szorosabban is kapcsolódhatok, mint kézimunkatanár.

Édesanyám varrónő, tőle örököltem a szépérzékemet, a kreativitásomat és munkaszeretetemet. Rendszeresen hordom a saját kezem által készített ruháimat, ékszereimet, kendőimet, ezzel is ösztönözve diákjaimat arra, hogy az iskolából kikerülve bizalommal forduljanak az életben olyan területek felé, ahol szükségük lesz a két kezükre.

Máténé Orlov Edina

kézimunka tanár, könyvtáros tanár

Gyermekkori álmom vált valóra, amikor 1999-ben átvehettem diplomámat a Kecskeméti Tanítóképző Főiskola óvodapedagógusi szakon, és óvónőként munkába álhattam. Itt találkoztam először a Waldorf-pedagógiával, ahol eldöntöttem, hogy jobban meg szeretném ismerni.

Aztán az élet elsodort, de továbbra is maradtam a pedagógusi pályán. Miután megszülettek gyerekeink nem volt kérdés, hogy melyik óvodába járjanak.
Bekapcsolódtunk a kecskeméti Waldorf életbe és szép lassan azon vettük észre magunkat, hogy megalapítottuk saját iskolánkat a Csillagbölcső Waldorf Iskolát. 3 évvel ezelőtt adódott egy lehetőség, hogy az iskola munkájához szorosabban is kapcsolódhatok, mint kézimunkatanár.

Édesanyám varrónő, tőle örököltem a szépérzékemet, a kreativitásomat és munkaszeretetemet. Rendszeresen hordom a saját kezem által készített ruháimat, ékszereimet, kendőimet, ezzel is ösztönözve diákjaimat arra, hogy az iskolából kikerülve bizalommal forduljanak az életben olyan területek felé, ahol szükségük lesz a két kezükre.

Tarjányi Tamás

testnevelő tanár, napközis nevelő

Édesanyám harmadik fiaként kezdtem meg a pályafutásomat. Az iskolai és ifjú sportolói években sok nevelőm és edzőm volt, akik követendő és kerülendő példák armadájával láttak el, milyen is pedagógusnak, vezetőnek lenni. Bizony nem egyszerű, ezért is tartom kihívásnak a munkám.

Sorban haladva a tanulmányaim: Vásárhelyi Pál Általános Iskola, Piarista Általános Iskola majd Gimnázium. A Pécsi Tudományegyetemen a testnevelő tanár szak elvégzése mellett a vízimentői szakmát is elsajátítottam. Ezekben az években sok gondolata támad az embernek: Biztosan ezt akarom csinálni? A gyakorlatban dől el minden, és évről évre egyre jobban hiszem, hogy ezt nekem találták ki.
Jártasságot a Kertvárosi, Kandó, Rákóczi iskolái mellett Kiskunfélegyházán a Kossuthban és a Közgében szereztem.

Gyermekeket tanítani módszer kérdése, rájönni hogyan tanulhatunk tőlük, már igazi rejtvényfejtés.

Telekesné Pető Szilvia

angol nyelvtanár

Szegeden születtem, de Kecskeméten élek gyermekkoromtól fogva. Érettségi után a Károli Gáspár Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán végeztem. Már középiskolás koromban vállaltam önkéntes feladatokat gyerekek között. Magyarországon és Angliában táboroztattam olyan fiatalokat, akik különféle extrém sportokat próbálhattak ki. Itt tanulhattam meg a csapatmunka alapjait.

A főiskola után egy évet Londonban töltöttem, ahol a mindennapos munka mellett a Londoni Magyar Iskolában is tanítottam. Miután hazaköltöztem, az egyik belvárosi iskolában kezdtem el tanítani, mellette pedig elvégeztem az angol szakot a Kecskeméti Főiskolán.

Két gyermekem van. Tíz évig tanítottam angol kéttanítási nyelvű osztályokat, ahol az angol nyelv mellett éneket és testnevelést tanítottam angol nyelven.
2011 óta foglalkozom családterápiával, 2017 óta vagyok a Lelkesítő családterápiás műhely tagja.
2016-ban mozgásfejlesztőként végeztem, azóta segítem az idegrendszerileg éretlen, figyelem, magatartási vagy logopédiai problémával küzdő gyerekek fejlődését az Alapozó Terápia módszerével.
2017-től tanítok angol nyelvet a Csillagbölcső Waldorf Iskolában.

Szeretek zenélni, 20 éve énekelek kórusban, jelenleg a Kecskeméti Énekes Kör tagja vagyok.
 Fontosnak tartom, hogy a tanulás élmény legyen a gyermekek számára, az iskola pedig olyan érzelmi biztonságot és támogatást nyújtó hely legyen, ahol egymást segítő, építő közösségben lehetnek jelen a tanulók, örülve egymás sikerének.

Telekesné Pető Szilvia

angol nyelvtanár

Szegeden születtem, de Kecskeméten élek gyermekkoromtól fogva. Érettségi után a Károli Gáspár Egyetem Tanítóképző Főiskolai Karán végeztem. Már középiskolás koromban vállaltam önkéntes feladatokat gyerekek között. Magyarországon és Angliában táboroztattam olyan fiatalokat, akik különféle extrém sportokat próbálhattak ki. Itt tanulhattam meg a csapatmunka alapjait.

A főiskola után egy évet Londonban töltöttem, ahol a mindennapos munka mellett a Londoni Magyar Iskolában is tanítottam. Miután hazaköltöztem, az egyik belvárosi iskolában kezdtem el tanítani, mellette pedig elvégeztem az angol szakot a Kecskeméti Főiskolán.

Két gyermekem van. Tíz évig tanítottam angol kéttanítási nyelvű osztályokat, ahol az angol nyelv mellett éneket és testnevelést tanítottam angol nyelven.
2011 óta foglalkozom családterápiával, 2017 óta vagyok a Lelkesítő családterápiás műhely tagja.
2016-ban mozgásfejlesztőként végeztem, azóta segítem az idegrendszerileg éretlen, figyelem, magatartási vagy logopédiai problémával küzdő gyerekek fejlődését az Alapozó Terápia módszerével.
2017-től tanítok angol nyelvet a Csillagbölcső Waldorf Iskolában.

Szeretek zenélni, 20 éve énekelek kórusban, jelenleg a Kecskeméti Énekes Kör tagja vagyok.
 Fontosnak tartom, hogy a tanulás élmény legyen a gyermekek számára, az iskola pedig olyan érzelmi biztonságot és támogatást nyújtó hely legyen, ahol egymást segítő, építő közösségben lehetnek jelen a tanulók, örülve egymás sikerének.

Pintér Gábor

fafaragás tanár

A történetem valamikor 2016 őszén kezdődött, akkor lett elsős Waldorf diák a  kisfiam.  Régi szokás  ebben a körökben, hogy a gyermek első hangszerét a szülők faragják meg  fából… zárójelben megjegyzem …egy gyönyörű mintázatú cseresznye fából.

Emlékszem, csodálatos szép őszi nap volt. A hatalmas nyárfákkal ölelt tágas udvaron berendezett szabadtéri alkotótábor megkezdte munkáját. A bunkók hangja messze szállt, a napfényében megcsillantak a vésők és vakító fényeik mellett szerte szét szórták a faforgácsot…

A fa véglegesen elvarázsolt, utamat kijelölve 2018-ban megalapítottam a Pinter Woods  kézműves fajátékok és hangszerek vállalkozást. Ezzel a lépéssel új vizekre is eveztem, fajátékokkal és fejlesztő játékokkal bővült a hangszerek széles kínálata.

Tudásomat és tapasztalatomat szívesen osztom meg az alapítás évétől folyamatosan megrendezésre kerülő lírafaragó workshopokon, fafaragó táborokban, valamint Waldorf iskolák fafaragás szakóráin.

Munkáimat rendszeresen zsűriztetem, aminek köszönhetően megkaptam a   Népi Tárgyalkotó Iparművész címet.
Célom: Átadni ezt az érzést és tudást, megismertetni a fa és az alkotás szeretetét a gyermekekkel és a szülőkkel.

Számomra az alkotás több mint munka…  kiteljesedés, szabadság és szerelem!

Gyakran ismételt kérdések

Nem szerkesztendő

Nem szerkesztendő

Hol található az iskola?

Iskolánk Kecskeméten, a Szolnoki út 20. szám alatt található a KKK épületében, könnyen megközelíthető helyen, csendes környezetben, zöld területekkel körülvéve, ingyenes parkolási lehetőséggel.

Milyen pedagógiai módszert alkalmaz az iskola?

Iskolánk a Waldorf pedagógiai alapelvei szerint oktatva-nevelve a gyermekek kreativitásának, szociális és érzelmi készségeinek fejlesztését is gondozva ér el jó továbbtanulási eredményeket. A tankönyvek helyett a tapasztalatszerzésen nyugvó, élményalapú tanulást részesítve előnyben.

Milyen korosztálynak szól az általános iskola?

Általános iskolánk 6-tól 14 éves korig várja a diákokat, az 1–8. évfolyamokon.

Milyen feltételei vannak a beiratkozásnak?

A jelentkezési dokumentumok benyújtása után a felvételi folyamat során a szülők betekintenek az iskola életébe és a gyermek 1 hét vendégeskedés során részt vesz ao oktatásban. Ez a folyamat segít abban, hogy a pedagógus, a gyermek és a család is megismerje egymást, az iskolánk szellemiségét és módszereit.

Milyen extra programok vannak a tanórákon kívül?

A Nemzeti alaptanterv fő tantárgyai mellett változatos művészeti tanórák és számos művészeti és kézműves szakkört is kínálunk, valamint szabadidős programokat a gyermekek kreativitásának és mozgásigényének kielégítésére.

Hogyan lehet jelentkezni az általános iskolába?

Az iskolába történő jelentkezés a weboldalon keresztül indítható el, ahol részletes tájékoztatást nyújtunk a beiratkozási folyamatról és a szükséges lépésekről.

Milyen nyelvet tanulhatnak a gyerekek?

A Waldorf kerettanterv első évfolyamtól két idegen nyelv oktatását tartalmazza. Az iskolában az angol és német idegennyelv oktatása történik, természetesen az első években mondókákkal, zenével, életkori sajátosságok szerint.

Milyen szabadtéri tevékenységek vannak?

A gyermekek minden nap több órát tölthetnek a szabad levegőn, nagy zöld területekkel rendelkező udvarunkon, ahol műfüves sportpálya és a 2024 nyarán megújult játszótéri elemek várják őket.

Van lehetőség iskolán kívüli tevékenységekre is?

Igen, az iskola rendszeresen szervez kirándulásokat, természetközeli programokat, valamint ünnepi eseményeket, ahol a gyerekek közösen vesznek részt.

Mi a tanári kar tapasztalata a Waldorf pedagógiában?

Tanáraink nagy része Waldorf-pedagógus végzettsége mellett, a hagyományos oktatási rendszerbe is tapasztalatot szerzett pedagógusos. Így rálátással, összehasonlítási alappal rendelkeznek a különféle oktatási-nevelési módzsrekről. A nyelvtanárok sok éves külföldi tapasztalattal rendelkeznek, míg a művészeti tárgyakkal foglalkozók különlegesen kiemelkedő szakemberek saját területükön.

Hogyan lehet érdeklődni egy nyílt napról?

Nyílt napokat évente több alkalommal szervezünk októbertől kezdődően, ezekről a weboldalunkon és Facebook oldalunkon találhatók részletes információk, illetve az iskola e-mail címén lehet érdeklődni az időpontokról.

Milyen a szülők bevonódása az iskolai életbe?

Az iskolában nagy hangsúlyt fektetünk a szülők aktív bevonására az iskolai közösség életébe, számos esemény, workshop és találkozó segíti a szoros együttműködést.

Mennyibe kerül az oktatás?

A Csillagbölcső Waldorf Óvoda és a Csillagbölcső Waldorf Általános Iskola nem állami fenntartású oktatási intézmény. A fenntartója nem önkormányzat, vagy az állam, hanem a Csillagbölcső Waldorf Alapítvány. A szülők beiratkozáskor és minden nevelési év elején önkéntes pénzügyi vállalásokat tesznek az intézmény működése érdekében. Ezt egy összegben, vagy havi bontásban teljesítik. A családok jelenleg havonta átlagosan 50.000 Ft/gyermek vállalással járulnak hozzá az iskola fenntartásához, működtetéséhez. Az étkezésért és művészetoktatásért a jogszabályokban meghatározott térítési díjakat fizetnek.

Csatlakozz, és fedezd fel, milyen különleges, és gazdag lehet a Waldorf tanulás világa!