Csillagbölcső Waldorf Óvoda

Óvodánkról

A Csillagbölcső Waldorf Óvoda 2015 óta működik önálló intézményként, Kecskeméten a Napsugár utcában. Négy csoporttal, családias légkörrel, és a természetességet előtérbe helyező, esztétikus környezettel várjuk a gyerekeket. Óvónőink Waldorf- és állami képzettséggel rendelkeznek, munkájukat dajkák és pedagógiai asszisztens segíti.

Kiemelt figyelmet fordítunk az életkornak megfelelő tevékenységekre, a szabad játékra, és a gyermekek egyéni fejlődési tempójára. A mindennapokban központi szerepet kap a kézművesség, a mozgás, az ének, valamint a szabadban töltött idő. A vegyes korosztályú csoportokban a gyerekek egymástól tanulnak, és önállóan fejlődnek.

Óvodás gyermek szemével…

Családias légkör és természetes környezet

Az óvodában családias közösség várja a gyerekeket, ahol igény szerint történik a beszoktatás. A gyerekeket természetes alapanyagú (fa, gyapjú, stb.), esztétikus tárgyi környezet veszi körül, mint például játékok, bútorok és kézműves tevékenységek kellékei.

Sokszínű napi tevékenységek és szabad játék

Minden nap alkotó kézműves tevékenységek, mozgás, ének, mese és szabad játék várja a gyerekeket. A tágas udvar és nagy zöldfelület lehetőséget ad arra, hogy a gyerekek napi több órát tölthessenek a szabad levegőn.

Tanulás utánzás és vegyes korcsoportok által

Az óvónők együtt tevékenykednek a gyerekekkel, példát mutatva számukra. A vegyes korcsoportú csoportokban mindenki a saját érettségi fokának megfelelő tevékenységeket végezhet önként. A kicsik a nagyoktól tanulnak, a nagyok pedig toleranciát sajátítanak el. Az iskolába készülő gyerekeket speciális tevékenységekkel segítik az iskolaéretté váláshoz.

Kapcsolattartók

Cseketa Mariann

Hosszú évek óta dolgozom a Waldorf-pedagógia közegében a kisgyerekek között. A solymári Waldorf óvóképzés idején fogalmazódott meg bennem, hogy ez a pedagógia nem kizárólag a gyermekeknek szól; több annál: egyfajta általános viszonyulás a világhoz. A gyerekek pedig minden nap tanítják ezt nekem, ráadásul rengeteg humorral.

Magánéletemben férjem és három gyermekünk adja a biztos érzelmi hátteret.

Hálás vagyok, hogy valódi csapatmunkában, erős, összetartó közösség tagjaként végezhetem a munkámat.

Dr. Gráf-Fekete Katalin

Két gyermek édesanyjaként örömmel tapasztalom, hogy a Csillagbölcső Waldorf oviban nem csupán egy közösség része vagyok, hanem otthonra is leltem. Már az első pillanattól kezdve érződött a hely varázsa, amikor nagyobbik gyermekünk beszokott, és nehéz szívvel távoztam. Ekkor tudatosodott bennem, hogy szeretnék aktívan részt venni ebben a környezetben, még ha akkor nem is hittem, hogy ez valósággá válhat.

Mivel előző munkám nem volt összeegyeztethető a két kisgyermek nevelésével, elhatároztam, hogy elindulok egy gyógypedagógiai asszisztens képzésen, mely lehetőséget adott a sérült gyermekek fejlesztésének megismerésére. Ez idő alatt szívből örültem, hogy hospitálhatok a saját ovinkban is, ahol hamar kialakult a kölcsönös kötődés a gyerekekkel (is). Ekkor vált világossá számomra, hogy a jövőmet a gyermekek körében szeretném elképzelni. A gondolat teremtő erejének révén évekkel ezelőtti vágyam most valóra vált.

Az óvoda titkári szerepe lehetőséget ad arra, hogy a háttérben támogassam a pedagógusokat és a gyermekeket egyaránt. Az óvodai közösség nemcsak a gyerekek, hanem a szülők és a kollégák számára is fontos helyszín. Hiszek abban, hogy a családok bevonása és a kölcsönös kommunikáció elengedhetetlen a sikeres nevelési folyamatban. Különösen fontosnak tartom a szeretetteljes, támogatónak érzett légkör kialakítását, ahol minden gyermek érezheti, hogy értékes és elfogadott.

Hálás vagyok, hogy immáron nemcsak szülőként, hanem aktív tagként is része lehetek ennek a támogató és összetartó közösségnek!

Dr. Gráf-Fekete Katalin

Két gyermek édesanyjaként örömmel tapasztalom, hogy a Csillagbölcső Waldorf oviban nem csupán egy közösség része vagyok, hanem otthonra is leltem. Már az első pillanattól kezdve érződött a hely varázsa, amikor nagyobbik gyermekünk beszokott, és nehéz szívvel távoztam. Ekkor tudatosodott bennem, hogy szeretnék aktívan részt venni ebben a környezetben, még ha akkor nem is hittem, hogy ez valósággá válhat.

Mivel előző munkám nem volt összeegyeztethető a két kisgyermek nevelésével, elhatároztam, hogy elindulok egy gyógypedagógiai asszisztens képzésen, mely lehetőséget adott a sérült gyermekek fejlesztésének megismerésére. Ez idő alatt szívből örültem, hogy hospitálhatok a saját ovinkban is, ahol hamar kialakult a kölcsönös kötődés a gyerekekkel (is). Ekkor vált világossá számomra, hogy a jövőmet a gyermekek körében szeretném elképzelni. A gondolat teremtő erejének révén évekkel ezelőtti vágyam most valóra vált.

Az óvoda titkári szerepe lehetőséget ad arra, hogy a háttérben támogassam a pedagógusokat és a gyermekeket egyaránt. Az óvodai közösség nemcsak a gyerekek, hanem a szülők és a kollégák számára is fontos helyszín. Hiszek abban, hogy a családok bevonása és a kölcsönös kommunikáció elengedhetetlen a sikeres nevelési folyamatban. Különösen fontosnak tartom a szeretetteljes, támogatónak érzett légkör kialakítását, ahol minden gyermek érezheti, hogy értékes és elfogadott.

Hálás vagyok, hogy immáron nemcsak szülőként, hanem aktív tagként is része lehetek ennek a támogató és összetartó közösségnek!

Óvodai csoportjaink

Óvodánkban jelenleg 4 csoport működik. A csoportok nevei a Waldorf szellemiséget, a természetközeliséget és óvónőink lelkületét jelképezik. Csoportonként 2-2 óvónő rendelkezik Waldorf óvónői képzettséggel. Munkájukat a dajkák segítik.

Csillag csoport

Wéber Stella

Waldorf óvónő, mentorpedagógus

1996-ban született meg a gondolat, hogy Kecskeméten szükség lenne egy Waldorf óvoda létrehozására. Elszánt szülők és pedagógustársaim segítségével ez az álmunk megvalósult.  Célunk az volt, hogy egy olyan „szigetet” teremtsünk, 2-7 év közötti gyerekeknek, ahol a saját, megfelelő kereteik között, a lehető legjobb úton tudják kibontakoztatni az egyéniségüket, szert tehetnek a megfelelő szociális érzékenységre.

A Waldorf óvodákban minden tevékenység, szokásrend, a nevelés alapelemei, az utánzás lehetősége azt szolgálja, hogy szeretetteljes, meleg légkörben eljussanak a 6-7 éves önmagukhoz, illetve az iskolaérettségig; hogy egészségesen nyitott kisgyerekként léphessenek át az iskolába.

Kolléganőimmel azon dolgozunk, hogy vegyük körül a csoportjainkban a gyerekeket, hogy az mindannyiunk számára harmonikus legyen.

Hunyadi Rita

Waldorf óvónő

Egy különleges óvónői közösségnek lehetek a tagja. Egy kerek egységet alkotunk mindannyian. Nincs alá-, fölérendeltségi viszony; mindenki úgy fogadja el egymást, ahogy van és ahol tart a saját útján.

Egy dolog fontos mindannyiunknak: a gyerekek. Ebben a közegben tudom megadni a gyermekeknek azt, amire szükségük van, és amiről nekem a Waldorf pedagógia szól. Ebben a közösségben azt érezheti egy gyerek, amit mi is érzünk: egy hely, ahol jó lenni, ahol önmagam lehetek és kiteljesedhetek!

2015-ben szereztem meg a Waldorf óvónői képesítésemet.

Hunyadi Rita

Waldorf óvónő

Egy különleges óvónői közösségnek lehetek a tagja. Egy kerek egységet alkotunk mindannyian. Nincs alá-, fölérendeltségi viszony; mindenki úgy fogadja el egymást, ahogy van és ahol tart a saját útján.

Egy dolog fontos mindannyiunknak: a gyerekek. Ebben a közegben tudom megadni a gyermekeknek azt, amire szükségük van, és amiről nekem a Waldorf pedagógia szól. Ebben a közösségben azt érezheti egy gyerek, amit mi is érzünk: egy hely, ahol jó lenni, ahol önmagam lehetek és kiteljesedhetek!

2015-ben szereztem meg a Waldorf óvónői képesítésemet.

Valente Alves Juscilene (“Zsu”)

Óvónő

Brazíliában születtem, ott nevelkedem. 2008 óta élek Magyarországon. Férjem magyar és három gyönyörű gyermekünk született. Vicosa város Szövetségi Egyetem pedagógiai szakán végeztem, ezt követően dolgoztam iskolában és óvodában egyaránt, Brazíliában. Gyermekeinket a kecskeméti Csillagbölcső Waldorf intézménybe írattuk. Itt éreztük meg a közösség összetartó erejét, szeretetét. Néhány évvel később csatlakozhattam az óvodához immáron már óvónőként. Értékes ajándék és lehetőség ez számomra.

Anyanyelvem portugál. Nap mint nap fejlesztem magyar nyelvtudásom, amit a gyerekek is nagyon élveznek. Amíg én a magyart csiszolgatom addig ők portugál szavakat ízlelgetnek.

Kisjuhász Dóra

Dajka

Kisjuhász Dóra

Dajka

Bölcső csoport

Buzánczkyné Kiss Andrea

Waldorf óvónő

2013 szeptembere óta dolgozom itt a Napsugár utcai Waldorf óvodában.

Mindig fontos volt számomra, hogy olyan helyen végezhessem a munkámat, ahol családias légkörben, szeretetteljes figyelemmel veszik körül a gyerekeket, ahol gyermekközpontú a nevelés, ahol a gyermek gyermek lehet. Ebben az óvodában megtaláltam ezeket az értékeket.

A napirend, a művészeti tevékenységek, az ünnepek visszatérő ritmusa biztonságot ad a gyermek számára.  Azt tartom feladatomnak, hogy a rám bízott  gyermekeket megismerő szeretettel, támogatva, biztatva, ösztönözve kísérjem a közös utunkon, és olyan környezetet teremtsek számukra, ahol érzelmi biztonságban, saját megtapasztalások által ismerjék meg, hogy a világ jó. A ritmus, a mese, a tevékenységek  által segítsem őket, hogy az óvodáskor végére eljussanak az iskolaérettségre.

2009-ben végeztem a Kecskeméti Főiskola óvodapedagógus szakán. 2017-ben fejeztem be a solymári Waldorf óvónőképzést.

Három gyermekem van, szabadidőmet férjemmel és velük töltöm legszívesebben.

Ankáné Tábori Hajnalka

Waldorf óvónő

Négy gyermek édesanyja, tanító-óvónő vagyok.

1979-ben születtem Kecskeméten, gyermekkoromat Lakiteleken egy „mesebirodalomban” töltöttem pedagógus szüleimnek és nagyszüleimnek köszönhetően. A népmese, a népdal, a népi mondókák és játékok iránti vonzalmat ők ültették el bennem, és érzelmi tarisznyámat ők töltögették azzal a bensőséges otthon-meleg légkörrel, amivel körülvettek bennünket.

Mindig is arra vágytam, hogy a családi tűzhely melegét őrző sok gyerekes édesanya lehessek. Ez a vágyam teljesült is, és miután elvégeztem a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolát, és pár évet tanítottam, 9 éven keresztül a saját gyerekeimmel neveltük egymást, és közben rájöttem, hogy szívből kell nevelni, nem könyvekből.

A Csillagbölcső Waldorf Óvodában olyan családias légkörre találtam, ahol végre úgy lehetek óvónő, ahogy a szívemből jön. Szeretném a gyerekek érzelmi tarisznyájába beletenni a magam kis „hamuban sült pogácsáját”.

Ankáné Tábori Hajnalka

Waldorf óvónő

Négy gyermek édesanyja, tanító-óvónő vagyok.

1979-ben születtem Kecskeméten, gyermekkoromat Lakiteleken egy „mesebirodalomban” töltöttem pedagógus szüleimnek és nagyszüleimnek köszönhetően. A népmese, a népdal, a népi mondókák és játékok iránti vonzalmat ők ültették el bennem, és érzelmi tarisznyámat ők töltögették azzal a bensőséges otthon-meleg légkörrel, amivel körülvettek bennünket.

Mindig is arra vágytam, hogy a családi tűzhely melegét őrző sok gyerekes édesanya lehessek. Ez a vágyam teljesült is, és miután elvégeztem a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolát, és pár évet tanítottam, 9 éven keresztül a saját gyerekeimmel neveltük egymást, és közben rájöttem, hogy szívből kell nevelni, nem könyvekből.

A Csillagbölcső Waldorf Óvodában olyan családias légkörre találtam, ahol végre úgy lehetek óvónő, ahogy a szívemből jön. Szeretném a gyerekek érzelmi tarisznyájába beletenni a magam kis „hamuban sült pogácsáját”.

Parádiné Molnár Éva

Dajka

Parádiné Molnár Éva vagyok. Három gyermek édesanyja. 2019 szeptember óta dolgozom a Csillagbölcső Waldorf Óvodában. Azóta is a Bölcső csoport dajka nénije vagyok.

Örömmel kezdtem el dolgozni, mivel a gyermekek nagyon közel állnak hozzám. Igyekszem , hogy ők is elfogadjanak , megszeressenek engem , hiszen számomra az ő kacagásuk , mosolyuk a legszebb a világon. Célom, hogy kölcsönös bizalom alakuljon ki közöttünk és mindenben számíthassanak rám.

“A gyermeknevelésben a szeretet a leghatékonyabb eszköz!”
Tendzin Gjaco

Csillagvirág csoport

Cseketa Mariann

Waldorf óvónő, óvodaképviselő

Hosszú évek óta dolgozom a Waldorf-pedagógia közegében a kisgyerekek között. A solymári Waldorf óvóképzés idején fogalmazódott meg bennem, hogy ez a pedagógia nem kizárólag a gyermekeknek szól; több annál: egyfajta általános viszonyulás a világhoz. A gyerekek pedig minden nap tanítják ezt nekem, ráadásul rengeteg humorral.

Magánéletemben férjem és három gyermekünk adja a biztos érzelmi hátteret.

Hálás vagyok, hogy valódi csapatmunkában, erős, összetartó közösség tagjaként végezhetem a munkámat.

Tóth Karola

Waldorf óvónő

Három lányunkat férjemmel szeretetben neveljük.

Amikor belépek az oviba, olyan felnőtt emberek vesznek körül – beleértve a szülőket, kollégákat ‒, akikkel közösek a céljaink. Magukat vállalni tudó, egészséges, kreatív gondolkodású gyermekeket szeretnénk nevelni.

Családias légkörben, olyan környezettel vesszük őket körbe, amely által ki tudják bontakoztatni a tehetségüket. Közben szeretettel szemléljük őket, hogy mivé érnek.

Hálás vagyok azoknak az embereknek, akik sok évvel ezelőtt elkezdték és azóta is azon dolgoznak, hogy Kecskeméten is legyen Waldorf óvoda.

Köszönet érte.

Tóth Karola

Waldorf óvónő

Három lányunkat férjemmel szeretetben neveljük.

Amikor belépek az oviba, olyan felnőtt emberek vesznek körül – beleértve a szülőket, kollégákat ‒, akikkel közösek a céljaink. Magukat vállalni tudó, egészséges, kreatív gondolkodású gyermekeket szeretnénk nevelni.

Családias légkörben, olyan környezettel vesszük őket körbe, amely által ki tudják bontakoztatni a tehetségüket. Közben szeretettel szemléljük őket, hogy mivé érnek.

Hálás vagyok azoknak az embereknek, akik sok évvel ezelőtt elkezdték és azóta is azon dolgoznak, hogy Kecskeméten is legyen Waldorf óvoda.

Köszönet érte.

Szabó Gabriella

Dajka

Tündérkert csoport

Bredák Dóra

Waldorf óvónő

Bredák Dóra vagyok, 2011-ben végeztem a Kecskeméti Főiskola Óvodapedagógusi szakán. A gyermekek kis csodavilágában a lelkem igazán otthon érzi magát. Nem sokkal a diplomám megszerzése után édesanya lettem. Az anyaságom ébresztett rá arra, hogy a szülők a legnagyobb kincsüket bízzák az óvodára.

Óvónőként óriási a felelősségünk, hogy a velünk töltött idő alatt mivel öleljük körbe a kisgyermek érzékeny, mindenre nyitott lényét.  Legfontosabb feladatunk az anyaöl szerető, biztonságot adó burkát megteremtve, hagyni őket önmaguk és a világ felfedezésében. A gyermek mindent utánozva tanul. Ahhoz, hogy utánzásra méltó mintát adhassunk számukra, tudatosságra, önismeretre, állandó lelki fejlődésre, megújulni tudásra van szükségünk.

Kisfiammal 2015-ben látogattunk el először a Csillagbölcső Waldorf Óvodába. A Waldorf közösség szellemisége azonnal megfogott, a találkozás pillanattól úgy éreztem, hazaérkeztünk. Ahogy egyre jobban megismertem, valósággal beleszerettem a Waldorf pedagógia módszereibe. A gyermekközpontú gondolkodás a munka minden fázisában érzékelhető, ugyanakkor határozott rendszert ad a gyermekeknek- a szükséges korlátokkal együtt- a világról.

2017 szeptemberében kezdtem meg hivatásom gyakorlását az intézményben. 2024 szeptemberétől, immáron lassan végzett Waldorf óvodapedagógusként a Tündérkert természetközeli csoportban 23 gyermekeket kísérek majd útjuknak ebben a kezdeti, varázslatos szakaszában.

Végtelen hálát érzek, amiért egy pedagógiailag ennyire biztos szakmai és emberi háttérrel rendelkező, minden téren összetartó közösségnek lehetek a tagja. Kis óvodánkat második családomnak tekintem. A gyermekek itt a sok értékes tudás mellett, harmóniát, békét, őszinte tiszteletet, lelki egyensúlyt, empátiát, egymás iránti odafigyelést visznek útravalóként magukkal a nagyvilágba, s ez mindennél fontosabb.

Minden kisgyermekben még ott ragyog a lélek fénye és úgy érzem a szülők mellett óvónőként az én feladatom is, hogy ezt a ragyogást a lehetőségek szerint megőrizzem.

Madarászné Molnár Tünde

Waldorf óvónő

Három gyermek édesanyja, és a természetközeli csoport egyik óvónénije.

Pályámat 2000-ben kezdtem Szolnokon, egy néphagyomány őrző óvodában. Az óvónőként töltött éveim alatt, egyre erősödött bennem az érzés, hogy másféleképpen szeretném segíteni, az óvodáskorú gyermekek egyéni érési üteméhez igazodó személyiségfejlődését.

Életem egyik legnagyobb ajándékának tartom, hogy rátaláltam a Csillagbölcső óvodára és vele együtt a Waldorf pedagógiára. Az óvodánkba lépve részese lehetek mindannak, amit fontosnak tartok: a természettel, környezetünkkel való szoros kapcsolódás, gondoskodás; az idejáró gyermekek, és felnőttek mindenek feletti tisztelete, szeretete, összetartó ereje; az egyéni képességeket maximálisan figyelembe vevő harmonikus fejlesztés a művészetek által. Hálás vagyok mindezért

„Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.”

Weöres Sándor

Madarászné Molnár Tünde

Waldorf óvónő

Három gyermek édesanyja, és a természetközeli csoport egyik óvónénije.

Pályámat 2000-ben kezdtem Szolnokon, egy néphagyomány őrző óvodában. Az óvónőként töltött éveim alatt, egyre erősödött bennem az érzés, hogy másféleképpen szeretném segíteni, az óvodáskorú gyermekek egyéni érési üteméhez igazodó személyiségfejlődését.

Életem egyik legnagyobb ajándékának tartom, hogy rátaláltam a Csillagbölcső óvodára és vele együtt a Waldorf pedagógiára. Az óvodánkba lépve részese lehetek mindannak, amit fontosnak tartok: a természettel, környezetünkkel való szoros kapcsolódás, gondoskodás; az idejáró gyermekek, és felnőttek mindenek feletti tisztelete, szeretete, összetartó ereje; az egyéni képességeket maximálisan figyelembe vevő harmonikus fejlesztés a művészetek által. Hálás vagyok mindezért

„Egyetlen ismeret van, a többi csak toldás: Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra.”

Weöres Sándor

Vass Csilla

Pedagógiai asszisztens

Vass Csilla vagyok. A Csillagbölcső Waldorf Óvoda munkáját pedagógus asszisztensként segítem, 2021 óta. Négy gyermekünk van, a legkisebb még óvodás, ebben az óvodában, a 3 nagyobb már iskolás, itt voltak ők is óvodások. 

2024 szeptemberètől elsősorban a Tündérkert csoportban leszek.

Nekem a Waldorf egyet jelent a megérkezéssel/ hazaérkezés érzésével, azzal a tudattal, hogy jó itt lenni. Ezt éreztük meg a férjemmel, amikor először beléptünk a legnagyobb gyermekünkkel az óvoda kapuján. Bízom benne, hogy ezt más is érzi, aki ide belép.

A mai világban úgy gondolom, fontos a biztonság, az ölelés, az értő -megèrtő odafigyelés. Igyekszem, hogy a gyerekek ezt megérezzék, átéljék és tudják azt,hogy itt jó helyen vannak.

Ezek mellett egy nagyon kedves ember szavai sokszor eszembe jutnak:

„Nevelni annyit jelent, hogy a fejlődő emberi lényt összekapcsolni a maga által választott sorsfeladatával.”

Czompó Annamária

Dajka

Czompó Annamária

Dajka

Gyakran ismételt kérdések

Nem szerkesztendő

Nem szerkesztendő

Hány éves kortól lehet beíratni egy kisgyereket a Csillagbölcső Waldorf Óvodába?

Két és fél éves kortól lehet hozzánk beíratni kisgyermeket.

Mennyi ideig tart a besVan délutáni alvás?zoktatás?

A beszoktatás igény szerinti. Van olyan kisgyerek, aki két nap alatt szokik be, van olyan, akinek ehhez két hétre vagy több időre van szüksége.

Van délutáni alvás?

Igen. Óvodánk egész napos ellátást nyújt. Ebéd után az elcsendesedés következik mesével és alvással. Három órakor kezdik ébresztgetni a gyerekeket az óvónők, majd uzsonna után szabad játékkal folytatódik a napirend kinn a levegőn.

A Waldorf óvodában minden meg van engedve a gyerekeknek?

Nem. A Waldorf pedagógia egyik alapvetése, hogy szabad felnőtt csak abból válik, aki gyerekkorában megtapasztalta az egészséges nevelési határokat.
Ha az óvodánkban egy kisgyerek olyat akar tenni, amivel másokat zavar vagy bánt, ami saját magára veszélyes vagy egyszerűen nincs ott az ideje, akkor az óvónők nyugodt hangnemben, de határozottan közlik ezt vele.
A Waldorf óvodában a kisgyerekek belső fegyelmének a fokozatos kialakítását szolgálják: a napirend, a szokások valamint a gyerekekkel való kommunikáció módja; a direkt tiltások és utasítások helyett arra törekszünk, hogy a követhető pozitív minták rögzüljenek a kisgyerekben.

Nem okoz gondot Waldorf óvodából állami iskolába menni?

Több olyan családunk van minden évben, akik a Waldorf óvoda után állami iskolába íratják gyermekeiket. A visszajelzések szerint a gyerekeknek inkább előnyük származik a Waldorf óvodai nevelésből. Nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak és figyelmesebbek társaikhoz képest.
Iskolára előkészítés nálunk is van, ennek során a gyerekekben olyan készégek és képességek kialakulását segítjük elő, amelyek a tanulásban támogatják – iskolatípustól függetlenül, hiszen az alapkészségek elsajátításához minden kisgyereknek ugyanazokra a képességekre van szüksége.
A Waldorf óvodában a gyerekeknek azt adjuk, ami ebben az életkorban a legfontosabb: az érzelmi biztonságot és a követhető pozitív példát. Az önmagában bízó, kreatív, világra nyitott, alkotni képes, türelmet és kitartást tanult, figyelni tudó kisgyermek van felkészülve az iskolás létre.

Óvodai férőhelyeink korlátozottak, ezért érdemes időben jelentkezni.